Nyfiken hur det är att jobba på Accountor?

Vi sätter medarbetaren först eftersom vår verksamhet bygger på relationer.

Lediga tjänster Accountor Career Center Medarbetare berättar

En stark organisation

Accountor är det största företaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa och en stor arbetsgivare till framförallt Löne- och Redovisningskonsulter. I dag har vi 9 kontor runt om i Sverige och totalt över 300 medarbetare. Vårt mål är att bli bäst inom vår bransch, vilket för oss betyder det att kunna erbjuda våra kunder den främsta specialistkompetensen och mest effektiva lösningarna för redovisning- och lönehantering. Det tror vi leder till kunder som kan fokusera på sin kärnverksamhet och därför lyckas i sin affär. När våra kunder når framgång når vi vårt mål.

Motiverade medarbetare ger nöjdare kunder

Att arbeta för Accountor betyder därför att ha ett starkt kundfokus och känna stolthet i sin profession men också att ingå i en organisation som tror på att en framgångsrik kund – alltid - börjar med en motiverad och nöjd medarbetare.

Genom att möta våra medarbetares behov och önskemål till både en trygg anställning, möjlighet till karriärutveckling och en vänlig arbetsmiljö tror vi att vi har de bästa förutsättningarna för att skapa en arbetsplats att både utvecklas och trivas på.

Accountors värdetrappa

 

Vårt erbjudande som arbetsgivare

Intressanta arbetsuppgifter

Naturligtvis måste du älska att jobba med siffror och motiveras av att leverera kvalitet, men utöver det erbjuder rollen som konsult den extra krydda för dig som ständigt vill lära dig mer. Att arbeta som konsult innebär att arbeta med olika bolag och kunder, med fokus på kundkontakt och rådgivning vilket vi vet ger den extra dimension av tillfredställelse för den som söker mer än bara ett jobb. Här hjälper du kunder att nå sina mål samtidigt som du hela tiden växer i din yrkesroll.

Kostnadsfri auktorisation och utbildning

Vårt mål att bli bäst inom vår bransch innebär att du som medarbetare hela tiden behöver bli bättre för att möta förändringar och nya krav. Vi erbjuder därför samtliga våra anställda att utbilda sig inom ramen för vår egen interna akademi (Accountor Academy) och är även stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare att kostnadsfritt auktorisera sig för att ytterligare stärka dem i sin yrkesroll.

Accountor Academy HT 2017

Klicka på bilden ovan för att ta en titt i vår interna kurskatalog.

Fokus på din motivation

Att arbeta hos oss innebär modet att jobba nära sin egen kärna och ha fokus på sin motivation. Vi tror nämligen att den inre drivkraften är viktigt för att prestera och må bra och genomför därför månadsvisa enskilda samtal mellan konsult och närmsta chef. Frågor som ”Hur mår du? Hur är din motivation? Vilka utmaningar står du inför?” etc. ger rum för sporrande samtal och att eventuella problem kommer upp till diskussion; i tid.

Utvecklingsmöjlighet

Vi är också stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare möjligheten att fördjupa sig inom fältet för sin profession eller gå vidare till en helt annan tjänst (läs mer under avsnittet medarbetare berättar). Vi vet av erfarenhet att våra medarbetare behöver utveckling och utmaningar för att må bra och tycka att det är kul på jobbet.

Medarbetare Accountor Löneservice i StockholmJeanette, Mikaela och Agneta är lönekonsulter på Accountors Stockholmskontor

Trevligt arbetsklimat

I våra årliga medarbetarundersökningar via ”Great Place to Work” får vi alltid högsta betyg på kamratskap. För att trivas hos oss är det därför viktigt att du vill ingå i ett team och omge dig med andra. Vårt arbetsklimat definieras av vänlighet och generositet vilket vi tror leder till en trivsam och produktiv arbetsmiljö.

Experter i din närhet

Att få möjligheten att omge sig med Accountors många seniora konsulter innebär att ständigt ha tillgång till expertkunskap i din direkta närhet vilket vi tror bidrar till både utveckling och en känsla av trygghet. Många av våra mest erfarna konsulter är också engagerade i att dela med sig av sin kunskap och är därför även lärare i vår interna utbildningssatsning.

Starkt ledarskap

Vi tror att en bra arbetsmiljö kräver ett tryggt och stabilt ledarskap och chefer som vågar ställa frågor och lyfta individer. Vi ställer därför höga krav på våra ledare men investerar även stort i kontinuerliga ledarskapsutbildningar för att ge dem de bästa förutsättningarna att bli framgångsrika i sin roll.

Trygghet

Slutligen tror vi att en trygg anställning ger våra medarbetare en känsla av lugn för att kunna leverera och ge det lilla extra i sitt uppdrag. Vi har självklart kollektivavtal, tjänstepension och erbjuder friskvårdsbidrag.

 

FRIDA DYNÉR
Rekryteringsansvarig